onsdag 4. juni 2008

Gode nettvenner!

At livet har en overaskelse eller to å by på har jeg erfart de siste årene. Noen overraskelser er tøffere å håndtere enn andre.
Det siste halve året har hatt sine utfordringer..
Jeg skal ikke gå så veldig i detalj om hva som har skjedd, bare i store grove trekk.
Babyen i magen min lagde litt problemer for oss, og truet med å komme ut altfor tidlig. Jeg ble lagt inn til observasjon i begynnelsen av desember. Måtte ligge strøken med bena høyt hevet, håpet var at lilletulla skulle være der inne noen uker til. Jeg var da i uke 21.
4 uker lå jeg.
På julaften kom lilletull til verden, i svangerskapsuke 25. 796g stor.
Vi tilbrakte 8 uker på Rikshospitalet,
deretter 9 uker på Siv.
Et lite utdrag fra dagboken:
""""-"Deres lille skatt er svært, svært sykt. Hun vil bli lagt på operasjonsbordet innen en time. Det kan være lurt å døpe henne nå om dere ønsker det."
Jeg føler bare tomhet, tårene renner, jeg hører bruddstykker som "møter veggen", "et lite håp" , "lite trolig".
Ja, sier jeg. Vi skal døpe henne.
Med ytterjakkene på, en prest som skjelver på hånden og i stemmen får hun en skvett vann på bleien. Hun tåler ikke bli tatt på.
Hun blir sendt til operasjon.
Vi håper på et mirakel.
Idet vi går ut av avdelingen og skrur på telefonen igjen tikker det inn meldinger, mange jule og nyttårsønsker fra familie og venner.
Svarer ikke.
Så kommer det en melding fra ei venninne:
"Engelen åpnet vinduet sitt i himmelen, og spurte: hva ønsker du deg i dag?
Jeg svarte: Pass på henne som leser dette."
Jeg kommer til å huske dette så lenge jeg lever."""
Vi fikk vårt mirakel.:-)
Vesla er her hos oss i dag,
hun vil vokse seg stor og frisk!
Noen av mine nettvenner begynte å etterlyse meg, og fulgte med i sporadiske meldinger utover halvåret.
Elisabeth er en av disse.
I dag fikk jeg en gave i posten fra henne og Fuglemamma .
Jeg ble fullstendig tatt på senga av den flotte gaven.
Elisabeth hadde tatt seg tid til å strikke en uglekjole til Vesla, hun hadde kjøpt body og strømpebukse til henne.
I tilegg var det kaffe og en flott heklenål som jeg skal nyyyte!

Hvordan i all verden kan man få takket nok for en slik gave?

Tusen, tusen takk!!!!:-)


10 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir rørt av omtanken og det var rørende lesing. Gode venner er ikke bare de man har fysisk tilstedeværelse med, men gode nettvenner er vel så verdifulle! det har jeg fått erfare også.
Nyt sommeren med vesla og de store.

Anonym sa...

Så fint at du likte gaven! Nettvenner er minst like viktige å ta vare på som de man har i det virkelige liv, og skulle vi treffes en gang vil vi føle at vi har kjent hverandre lenge :) Slik er det, og det føles absolutt godt å vite at man har bekjente rundt om i hele Norges land..

Håper at kjolen passer den lille frøkenen etterhvert, og så ønsker jeg hele familien en deilig sommer.

Anonym sa...

Jeg er så glad for at dere fikk mirakelet deres! Det er i grunnen takk nok å vite at sånne mirakler skjer, hver dag.
Stor klem til veslejenta, og til de fire store i familien også:-)

Anonym sa...

Dette var rørende lesning, så godt at alt endte godt til slutt! Ha en riktig fin sommer alle sammen!

Inger sa...

Hei. Takk for kommentar på bloggen min. Det er første gang jeg er på besøk hos deg, og jeg ble helt satt ut av innlegget ditt. Det må ha vært en tøff prosess for å komme dit dere er idag.

Men det er alltid godt når det går så bra som det nå har gjort for dere. Ha ei fin helg sammen, både store og små.

merete sa...

Takk for kommentar i bloggen, - godt å få litt respons på teppet og fargevalg.
Her hos deg har mye skjedd, forstår jeg, og historier fra virkeligheten som ender bra, er rørende godt å høre.
Takk for at du delte og takk for at du blogger igen!

Anonym sa...

Jeg er så utrolig glad for at det går så fint med lille prinsessen!

Sirenen2000 sa...

Hei ... Så godt å høre at alt er bra. Jeg selv er mormor til en 3 års gammel gutt som også ble født uke 25 + som det heter. Han veide omtrent det samme din lille tulle. Han heter Bjørn og alt er helt bra med han. Ja det skjer under... heldigvis

Anonym sa...

Utrolig rørende lesing. Godt å høre det nå går bra med den lille frøkna!
Lykke til, og kos deg videre med den lille prinsessen :)

Elin Osa Søreng sa...

Her renner tårene i strie strømmer... Det er bra enden var god!!!!

Elin