mandag 12. januar 2009

Jakken til snuppa er ferdig!

Garn: Schachenmayr (haha, kan noen lære meg uttalen på det?) extra merino.
Pinner: 2,5 og 3. Bambus og metall.
Mønster: Dette som utgangspunkt, men med en del forandringer..
Vekt: Ca 200g.
Resultat: Med et dryss av vrangmasker på det rettstrikkede området fikk jakken mer liv.
I oppskriften stod det at man skulle ta en omgang vrang mellom det glattstrikkete området og ribbestrikkingen ved håndledd, hals og knappestolper.
Det synes jeg gav et rotete resultat. Men, orket jeg gjøre noe med det? Nei.
Alt i alt er jeg fornøyd.
Den passer til vesla, med enkelt oppbrett på ermene.
Den er ekstra lang, så den kan med fordel brukes som en kåpe nå til å begynne med.





Mens "alle" andre strikker Thermis,

strikker jeg denne.

Av samme garn som snø-lua under. Så da ble det jaggu et lite sett utav det.
Rett i gaveboksen.

Også har jeg fått meg et nytt leketøy. Nå må jeg bare finne tid til å leke med det.

I følge telleren på siden her, nærmer det seg 10000 besøkende!
Det er nesten blitt en tradisjon å markere slike runde tall på blogger rundt omkring.
Jeg støtter opp om gode tradisjoner, og trekker ut to stk som legger igjen kommentar i bloggen min.

Disse to får en liten gave i posten.

55 kommentarer:

Anonym sa...

Jakken ble nydelig. Heldige tulla som får den.
Halsen din ble kjempefin.
Hilsen en som heller ikke lager Thermis.
Gratulerer med ny symaskin, gleder meg til å se hva du tryller fram med den, at det er noe fint er jeg overbevist om.

Strikk i Ørska sa...

Gratulere med nytt leketøy:)Halsen var lekker:) Settet også.

Unknown sa...

Hei på deg...
Herlig den jakka ble fin på en prinsessa,,,
og for et herlig leketøy...
ha en fin uke med leketøyet dit...
Her kommer du til og kose deg mye...

Anonym sa...

Nydelig jakke, Torill!! Kjempesøte farger, og det extra merino.garnet må være veldig deilig! Har du kjøpt det i Tønsberg eller Sandefjord eller ute i verden?

Den halsen din var nydelig.... finere enn Thermisen, da!! Jeg har strikket to thermiser jeg, altså, men jeg ser jo at din er penere!

Klem fra Bente på jobb...

medina sa...

Kjempefin den halsen. Jakken var også nydelig.

Unknown sa...

Jakken du har strikket var nydelig oh fargene var så flotte sammen, halsen ser helt skjønn ut.
Gratulere med ny symarskin og lykke til 1000 innlegg.
Ha en flott uke :-)

Anonym sa...

Det ble en fin jakke til vesla, og din halsvariant er jo bare nydelig. Hvor fant du oppskriften på den? Leketøyet ditt ser spennende ut, du må få ordnet deg nok tid til å kjøre den inn ;)

Anonym sa...

Heisann
For en kjempeflott blogg. Jeg synes jakken og halsvarmeren er kjempeflott. Jeg misunner deg ditt nye leketøy og jeg er selv ute etter en ny. Kos deg masse i det nye året
klæm fra line
tore@isk-tv.no

Anonym sa...

Så flott jakke, og den halsn var skikkelig fin.
Grattis med rundt tall i bloggen.

Cloudberry sa...

Nydelig jakke!
Har ikke strikka thermis jeg heller - ennå ;)

Gurimalla! sa...

Så søt jakke! Fine farger. Og halsen var også fin.

Vibecke sa...

Du tryller nå frem det lekreste.. :) *imponert*
Spes. halsen falt jeg helt fullstendig for!!

Hannes hage sa...

For en nydelig jakke du har strikket, en riktig prinsesse jakke! Jeg likte også veldig gosdt halsen du har strikket. Gratulerer med ny symaskin, jeg venter på min som jeg har bestilt, og jammen tror jeg ikke vi to har samme maskin. Ønsker deg mange gode stunder ved den.

Baddie sa...

Gratulerer med snart 10.000 besøkende! Du lager utrolig mye fint, den halsen var kjempefin og så god og varm ut. Jakke har du også strikket, heldig er den lille jenta som får den. Er spent på å se hva du tryller fram med den nye symaskinen i tiden som kommer. Ha en fin dag!

Irene sa...

Jakka og halsen ble utrolig lekre!
Grattis med nytt leketøy også :-)

Wenche/chawo sa...

Nydelig jakke og halsvarmer,du har strikket.

Jorun sa...

Nydelig jakke og hals! Og lykke til med symaskinen!

strikkegal sa...

Så flott jakke du har strikka :) Lykke til med leketøyet!

Anonym sa...

Det var en nydelig jakke, vesla kommer til å bli enda flottere i den enn hun er til vanlig. :)

Anonym sa...

som alltid et nydelig resultat hos deg. den halsen vare bare utrolig nydelig, kan du guide til en link eller er den hentet i hodet ditt?

kose deg med dine flotte småtroll.

ha ei fin uke

Unknown sa...

synes den halsen ble kjempe lekker, ønsker , jakka også!! fin blogg du har!! ha en flott og kreativ vinter!!

Nitus sa...

Så mye flott du har laget.
Gratulere med ny symaskin.

Jane sa...

Så nydelig halsen ble! Ja jakka også, altså, men jeg forelsket meg litt i halsen... :)

lenebv sa...

Kjempefin jakke! Og halsen var jo bare nydelig, med utrolig flott nål.
Lykke til med nytt leketøy! ;-)

Anonym sa...

Nydelig jakke og gratulerer med nytt leketøy :))

Kelsina sa...

Både jakka og halsen var flotte.
Kanskje greit at noen lager noe annet enn thermiser.

Elin Osa Søreng sa...

Så mye flott du lager! Jeg kom innom her ved en tilfeldighet, og du skal ikke se bort fra at jeg stikker nesa innom igjen. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Jakken er ordentlig nydelig! Og den halsen er også flott!

Bente sa...

Nydelig jakke i skikkelig søte farger. Fin hals også!
Mye inspirasjon her i bloggen din - jeg kommer garantert tilbake!

Kari Anne sa...

For ei flott jakke du har strikka. Lua og halsen er også lekkre :o)

Anonym sa...

Nydelig sett, likte halsen spesielt godt jeg da :o) Symaskin er et artig leketøy, gratulerer. Gratulerer også med runding av 10.000 - jeg kom som nr. 60 over

Anonym sa...

Fin-fin jakke, og flott hals. Grattis med godt besøkstall!

gupe sa...

du har en utrolig flott blogg.. den jakka var jo så fin den faller nok i smak vil jeg tro...
og den halsen var jo bare helt skjønn..klem:)

Anonym sa...

Nydelig jakke til jenta di:-)
Jeg likte fargene og mønsteret veldig godt.
Den halsen du har strikket er virkelig flott!
Gratulerer med nytt leketøy!

Anonym sa...

Så nydelig jakke!!! Med lillesnuppa inni blir det helt perfekt!

Den halsen var jo supersøt den også! Selvkomponert mønster?

Sommerfuglen sa...

Flott jakke!
Og gratulerer med mange besøk :)
Ha en flott uke!

Anonym sa...

Så kjempefin den jakken var - veldig kjekt å kunne bruke den som kåpe også:-) Godt nyttår til deg og dine fra Ingrid, eller "the artist formerly known as Fuglemamma";-)

Anonym sa...

Så kjempefin den jakken var - veldig kjekt å kunne bruke den som kåpe også:-) Godt nyttår til deg og dine fra Ingrid, eller "the artist formerly known as Fuglemamma";-)

Anonym sa...

Nydelig jakke du har strikket til frøkna, og ser ut som en sukkersøt hals.
Ønsker deg en flott og kreativ uke :)

Anonym sa...

Så flott jakken blei. Godt og kunne bruke den både som jakke og kåpe. Den hansen vae rett og slett vakker. Gjorde seg også med nålen på feste....

Klem Hanne

Anonym sa...

Så søt den jakken ble! Halsen var mange hakk finere en Thermis ja. Ser ut som en bedre passform også. Kos deg med den nye symaskinen. :o)

Villblomsten sa...

Nyydelig jakke !!
og søt hals :-)
( hysj ikke si det høyt men , den var finere enn thermis også :-)
hihi

Gratulerer med snart 10.000 !!! :-)

turvid sa...

Nuudelig jakke!

Anonym sa...

Så nydelig jakke til veslejenta og den halsen var jo lekker. Har kjøpt mønster til Thermisen, men den her var jo enda lekrere.

Anonym sa...

Grattis med ny symaskin. Jakken ble flott og den halsen ble rett og slett nydelig.

Elisabeth MD sa...

Du lager så mye fint, er spent på å se hva du og symaskinen vil trylle fram. Håper dere blir bedre venner enn hva jeg og min maskin er. ;)

Hage og Foto entusiast sa...

For noen herlige farger. Jakken er kjempefin. En stolt frøken som viser fram den etterhvert tenker jeg. :)

Bitt@mi sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min!
Den jakken så veldig myk ut, har selv strikket i det garnet (Schachenmayr - vet ikke hvordan det uttales) og produktet ble kjempemykt:-) Nydelig garn!
Ha en koselig kveld videre!

Petunia sa...

Det var en flott jakke og veldig delikate bilder. Skulle tro du tok bilder for et oppskriftshefte - eller kanskje gjør du det???
Når det gjelder Jølle, hunden vår, så er jeg glad han fikk de fargene ja. Han har en liten hvit flekk på brystet og neon lange hvite hår på haletuppen som stammer fra moren (Border Collien).
Han kigner mest på Rottweiler på bilder. I virkeligheten er snuten ganske lang som på en Dobermann.
Takk for kosleig kommentar inne hos meg.

Anlen sa...

Så nydelig jakke! Det var så fine fargar på den, og flotte bilde:)

Du har laga mykje fint, ser eg.

Anonym sa...

Her var det mye flotte strikkeprodukter og se,nydelige håndarbeider.Jakka og halsen og alt det andre du har er helt imponerende.Kommer gjerne innom her igjen:))

Torhild Reidardatter sa...

Et meget bedre valg end Thermis , som er lidt kedelig i mønstret spørger du mig- Din version er yndig og meget sødt.

Vibeke Andersen sa...

Hei Vennen!

Så flink du er!!!
Endelig har jeg fått tak i garn og nå skal jeg kose meg med lydbøkene jeg fikk fra deg mens jeg prøver meg på hekling.
Hva skal jeg gjøre nå når jeg ikke kan banke på døren din og spørre om hjelp????
Husker du den hytteturen du lærte meg å hekle??
Det var en så hyggelig tur!!

Til sommeren kommer vi til å renne ned dørene deres. Det er et så perfekt sted for ungene og ha barndomsminner fra. ( det er fordi dere bor der!! )

Klem fra meg

Knitgirl sa...

Så fin jakken ble, artig å se hva garnet skulle brukes til, og det fristet jo litt å kjøpe og prøve det samme garnet...Ha en god Søndag!

Anonym sa...

Kjempefine og rosa både jakken og halsen :)