søndag 4. januar 2009

En god start på det nye året!

Godt nytt år til alle venner og kjente rundt om i bloglandia!
Trollungene mine sender en stor hilsen til dere som er på eventyr;-)

Storebror og pappaen her i huset er blitt forkjøla, så de oppholder seg i andre deler av huset enn hva vesla og jeg gjør. Vi håper vi klarer oss denne gangen også.
Men, for å bekrefte overskriften, så ble det hvertfall en god strikkestart på det nye året!
Jakke til vesla:
Mangler litt garn for å få gjort denne ferdig. Jeg tenkte jeg skulle bruke litt av garnlageret mitt i år, men forregnet meg litt på denne, haha. Sånn ca 100g. *knis*
Kanskje jeg burde friske opp mattekunnskapene mine litt i 2009 også.
Jaja, ingen krise, Malin er min reddende engel denne gangen, og jeg venter på posten.

Mens jeg venter, meldte jeg meg likeså godt på "luer for huer". Vi er en stor gjeng damer som skal strikke en lue hver mnd, av et gitt mønster.
Januar-lua mi er ferdig. Mønsteret er Let it snow.
Ikke det at jeg vil det skal snø, for det vil jeg ikke. Jeg fryser! Det er minus 12 ute.
Jammen godt jeg har lue da.
Pinner: Nr 3,5 (jeg strikker løst!)
Garn: Eh.. noe tykt merino fra lageret som jeg har fått fra usa.
Sannelig fikk jeg ikke festet alle trådene på genseren jeg ble ferdig med i romjula.
Dette er et gammelt Triplex-mønster, strikket fra halsen og ned.
Min manns mormor strikket to slike til mine to første barn, og jeg synes passform og fasong og mønster er så fin!
Nå har jeg strikket min første.
Fakta:
Str: 1-1,5 år
Pinner: Bambus nr 3
Garn: New zealand lammeull fra 123knit.
Genseren veier knappe 150g.
Vid hals til store hoder;-)



Jupp.
Nå er jeg iskald på nesa. (kontoret er kaldt!)
Brrr..

26 kommentarer:

amylin sa...

Fin lue, genser og jakke!

gupe sa...

utrolig fin genser og lue..her er det kaldt i dag..22grader..huttetu..! klem fra meg:)

Cloudberry sa...

Flott lue og genser.
Her liker vi ogsp vide halser til store hoder ;)

Anonym sa...

Hei og godt nytt år til dere også.
Så mye fint du har laget da.
Den lua var nydelig.
Flott genser har du tryllet frem også.
Joda selv jeg synes det er kjørlig nå,og det er ikke verst serru.
Hanne

Marianne sa...

Godt nytt år fra oss i Hjørnstua også :-D Håper Isse kom seg vekk fra oss i tide ;-)

Vibecke sa...

Som jeg har sagt før, nydelige farger og mønster på genseren. Likte den kjempegodt!

Lua var også nydelig. Du er flink på luefronten har jeg skjønt!! :-D

Anonym sa...

Flotte strikketing, jeg falt litt for den genseren.

Monica sa...

nydelig jumper og jakke :) (så ut som du hadde det veldig koselig hjemme også, av det lille jeg så på bildene :) ) ha en videre fin kreativ uke :)

Anonym sa...

Så masse fine ting du har laget. Kjekt at du ble med i luealongen, håper du koser deg gjennom hele året med den. Godt nytt år til deg og dine søte små.

Hobbymegher sa...

Så herlige plagg du strikker !! Du bruker bare skjønne farger, altså! :0) Ha et riktig Godt Nytt År!

vis2vas sa...

Nydelig strikk, og nydelige barn!

Anonym sa...

Herlige "trollunger", og så fine ting du har strikket. Ser at rosa er en populær farge hos dere. ;o)

Monstermønster sa...

Så skjønn genseren ble! Kjempelekker, og så lett og luftig. God bedring til de to forkjølede!

Unknown sa...

Hei på deg og godt nytt år... herlig den gensen var og fin Let it snow i rosa var lekker... og herlige barn...

Anonym sa...

Nydelig jakke, nydelig genser og nydelig lue! Liker fargene og fasongene veldig godt. Så fin den januarlua :)

pepperkverna sa...

Gode unger og flotte strikkerier! Hege

Anonym sa...

her var det mye fint. Mønsteret kom kjempefint frem på lua. Det gjorde det ikke på min...Knallfin genser også

Anonym sa...

Godt nytt år i heimen! Godt å se du er i virksomhet med pinner og garn. Nydelige genser du har lagd.

Unknown sa...

Godt nyttår!!
Nydelig genser og lue, den jakken du strikker kommer også til og bli flott.
Ha en fin kveld

Akvarella sa...

Så mye fint du har på bloggen din.
Jeg titter nok innom igjen.

Anonym sa...

Så flotte ting :) Elsket lua og fargen på lua.. Jakka blit knallfin ja... :)

Anonym sa...

Så fin snøluen ble, nå fikk jeg lyst til å strikke den også... Flotte barn og flott strikking!

Anonym sa...

Den hvite genseren var virkelig nydelig. Kunne tenkt meg en i voksen størrelse til meg selv.

HildeS sa...

Nydelig genser og flott lue.. Flotte barn også..
Riktig god helg ønsker jeg deg

Anonym sa...

Nydelig genser, og en utrolig herlig lita frøken.
Gratulerer med 1 åringen din.

Torhild Reidardatter sa...

Hej Torill.
Så er vi navnesøstre.. jeg heter også Torhild men bruker Beate ( mellemnavnet her i DK) .
Jeg hygger mig også her hos dig:-) koselig å finde nye blogs, ikke sant.
Liker også veldig godt de rundmønstre og har brugt dem et par gr. til tøsen ( som nu ikke vil gå med hjemmestrik:-(- men det kommer kanskje igjen.
jeg kikker forbi- fortsat god week-end.