fredag 22. august 2008

På vei inn i høstmånedene.

Snart runder august av, og vi tar fatt på de tre høstmånedene.
Håper høsten blir fin, med mange varme dager og gnistrende høstfarger.
Vinter, vår og sommer ble borte for meg dette året, de ble såvidt observert fra et eller annet sykhusvindu.

Jeg er egentlig ikke klar for høsten ennå, men er fast bestemt på å nyte den når den kommer!

Blomstene mine er på sitt vakreste akkurat nå, t.o.m. erteblomstene har fått sine første farger. De er vakre!


Fremgangen på nøstebarndressen er heller litt laber, et ben er ferdig, og neste påbegynt.
En pixilue har sett dagens lys, den mangler et bånd og en heklekant. Det er en gave til en liten (stor i mine øyne) gutt.

Hva er straks?
Spurte guttungen her om dagen, da han hadde stått klar i nesten en halv time med sykkelen og ventet på at mor og lillesøster skulle komme ut.

Jeg hadde egentlig ikke noe svar.. foruten "så fort jeg klarer".
-Hva er så fort du klarer da?
- Eh.. det kommer an på hva jeg skal gjøre det.
- Hva skal du gjøre da?
- Jeg må ha med alt, stelle lillesøster og gjøre meg selv klar.
-Jammen, er det straks da?
- Eh, øh, straks er noe man sier når ting ikke tar så lang tid.
- Jammen, det TOK lang tid, så du var ikke straks.
-Det tok ikke såååå lang tid?
-Joho, jeg venta og venta og venta (x120 til på innpust og utpust). Er straks så mange? (holder opp 3 fingre)
- Det kan være det
- Jammen, er det det, eller er det ikke?
På dette punkt var jeg ganske svett og ør av at han bablet, maste og syklet i ring rundt meg, vogna og bikkja så jeg sa:
- Nå må vi være stille, slik at lillesøster sovner, sykle foran du!
Og snill som han er, gjorde han det. Hehe.

Men, hva er egentlig defenisjonen på ordet straks?
Kan jeg skrive at jeg straks er tilbake med et nytt innlegg i bloggen?

*straks tilbake*!

7 kommentarer:

Hannes hage sa...

Vi får håpe på enda noen varme deilige uker, sommeruker. Nydelige blomsterbilder. Ønsker deg en riktig god helg.

Vibecke sa...

Hærlige kommentarer fra mini :) Kan tenke meg du ble svar skyldig etterhvert.

Synes nøstebarndressen blir kjempefin med de to fargene! I stil med resten av det du har strikket i det siste. Ho er så fin i rosa atte :)

Anonym sa...

Jeg er enig med avkommet ditt i at en halvtime ikke er straks. Straks bruker jeg når jeg ikke kan si akkurat hvor lang tid jeg snakker om. Sier jeg at jeg straks kommer, så skynder jeg meg sannsynligvis. Eller skrøner. ;-)

merete sa...

Jeg måtte jo sjekke, klarte ikke la være:
ordnett.no om "straks":
2 (om tid) meget snart; øyeblikkelig: han forsvant straks før, straks etter møtet / vi kommer straks igjen / straks på timen; (med svekket bet.) se det var straks bedre; ( merk., som adj., jf. prompt(e) ) straks levering.

Så en halv time er kanskje ikke straks nok? Må begynne å bruke "kommer om litt" eller si som sant er: "kommer så fort jeg kan"...
God helg!

Anonym sa...

Artig dialog det der. :o)

Håper dere får en fin høst, det fortjener dere nå!

Morsomt at du har linket til det "rebelske" innlegget mitt da. Var spent på responsen på det, men det ser ut som om mange tenker det samme som meg.

randi K design sa...

..uansett, veldig kjekkt lite skilt!

Anonym sa...

Straks kan være så mangt... Men det er jo ikke så lett å skjønne når man er liten og helst vil ha klinkende klart svar på alt ;)