fredag 30. januar 2009

Finally friday!

I forrige innlegg skrev jeg at storetulla nå skulle få et strikket plagg, og at hun hadde valgt ut hva det skulle være. Mor tapte kampen som vanlig, og etter et par dager var arbeidet på pinnene.
Her er kurven klar til nytt prosjekt.
Mens tulla romsterer i lekekassa si, får mor strikket et par runder nå og da.Hun begynner å bli ganske så stødig, og klarer å finne det hun vil ha, for så å legge seg ned på gulvet og leke med den utvalgte leken.

Finnes det noe vakrere enn å se ens eget barn utvikle seg og vise god trivsel?
Jeg er ikke bedre enn Myrsnipa, og synes mine barn er de vakreste i verden;-)
Jeg merker at jeg blir mer og mer effektiv med strikkepinnene når det gjelder mønsterstrikk,
og er ganske stolt over hvor langt jeg har kommet på bare en uke, med ca 2 timers strikketid hver dag.


Storesøster vil jo ha samme genser som lillesøster!
Og nå begynner storebror å snakke om det samme...

Ha en fortreffelig helg, alle sammen!

21 kommentarer:

amylin sa...

Flott genser, og klart de skal ha like gensere;) Ha en god helg!

Anonym sa...

Jeg blir helt rørt når jeg ser hvor stor og flink veslesnuppa har blitt. Herlig!

Genseren du strikker blir kjempefin. Koselig at storesøster vil ha lik genser til lillesøster!

Monstermønster sa...

Så stor hun har blitt! Skjønner godt du er stolt.

Og såklart er det kjekt med like gensere, særlig når man får velge selv! Jeg og broren min digget å ha like islendere på det glade åttitallet.

Vibecke sa...

Ser nøstene ligger der så fint hespet atte :)
Tror jeg må bestille mer sånt garn snart. Må jo ha et lite lager.

L har jo blitt kjempeflink! Ser stødig ut som bare det. Tenk at de snart skal begynne å gå.. Hjelpes..

Genseren er veldig fin så den fortjener å bli strikket i flere størrelser!

God helg til dere alle 5!
...eh..6..eh..7!!!:-D

Anonym sa...

Men det er jo bare en helt nydelig genser, skjønner storetulla di godt. Og lilletulla er jo kommet utrolig langt i utviklingen, ikke så veldig langt unna andre på sin alder lenger... God helg!

Anonym sa...

Det blir en kjempefin genser:)

God helg!

Anonym sa...

Nyyydelige gensrer du strikker lekre farger!!! Skjønn jente du har!! Og tusen takk for koselig kommentar forresten!

Koooos deg og ha en herlig helg!

Klem Vibbedille

Anonym sa...

Jeg skjønner godt at flere i heimen vil ha en sånn genser :-) Dine barn må være noen av de mest velutstyrte på hjemmestrikkfronten jeg vet om. Snakk om helggriser!
Å være som myrsnipa er da en foreldrerett, er det ikke? Det er så godt å se at tulla gror til og klarer seg bra!
Ønsker dere en flott helg, både store og små og to- og firbente.

Anonym sa...

Så nydelig tulle du har :) Geneser kommer til å bli flott :)

Anonym sa...

Skjønn lita tulle og flott genser i delikate farger.Ha ei god helg.

Beate sa...

Det var en nydelig genser. Skjønner gode de vil ha den allesammen jeg!

Bente sa...

Genseren ser helt nydelig ut!

Anonym sa...

Koselig med hele flokken i like gensre, du blir ekspert på der mønsteret! :o)

Kjekt å se ungene vokse og trives, spesielt når de har hatt en litt tøff start. En flott liten jente!

Anonym sa...

Utrolig deilig og se at L utvikler seg meget godt. Joda jeg er innom støtt og stadig:-) Flotte gensere du strikker... Husker jo for noen år siden så misunte jeg deg heklingen....hmmmm men det er noen år siden. Du lærte meg,og du tok til og strikke....Flott at barna får så mye varmt tøy.De trenger det. Og vi som tar på barna til andre ELSKER slikt tøy. Da får barna beveget seg,undre dressen. Og utviklinga går som smurt:-) Flott jobba Torill:-)
Klem Hanne

Anonym sa...

Så fine gensere, skjønner godt at storesøster ville ha en sånn.
Og jeg har også verdens vakreste barn....rart det der :)

Linda sa...

Nydelig gensere til vakre barn!! Ser du strikket den første i New Zealand Wool fra 123knit. Har hørt rykter om at det er mye fargeoverskudd i dette garnet, er det da et problem å kombinere hvitt med andre farger? Er du ellers fornøyd med dette garnet? (Og strikker du med dobbelt garn?)

Får man forresten kjøpt dette møsteret noe sted?

Hønehuset sa...

Strikkelilja: Jeg bruker NZ lammeuld på begge genserne, og har planer om å bruke det også på den siste. Jeg har ikke merket noe til at det er overskuddsfarge på garnet. Har vasket både gnsere og dresser med dette garnet uten noen avfarging. Nå vasker jeg bare for hånd, kanskje det har noe å si?
Mønsteret er nok ikke å få tak i lenger, det er et gammelt mønster. Sender du meg en mail, kan jeg jo hjelpe deg med akkurat det..;D
Og andre som er intr i mønsteret...:-)
Jeg bruker dobbelt garn til genserne, den minste strikket jeg på p 3, denne strikker jeg på p 3,5.

Linda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
turvid sa...

Så søt hun er :)

Fine gensere!

Anonym sa...

Så herlige lekebilder :)
De blir nok søte sammen, frøknene i like gensre.

God helg!

Hannes hage sa...

Skjønne gensere!