torsdag 11. november 2010

Lue nr 4 og sjal.

-Hvilken lue synes du er fin da, snuppa mi?
*tenke, bla, kikke, se*
- DEN!
-Den vovvelua der?
- JAH!
-Okei, hvilken farge vil du ha den i da?
- ROSA! Og rød.

Det rosa garnet jeg fant i restekassen var nok litt tykkere enn det i oppskriften.
Lua ble jo altfor stor.
Så istedet for å rekke opp tok jeg en sjans og håpet garnet var tovbart. Det var det. Nesten litt for mye.
Etter mye draing, strekking og stønning, fikk den ører og munn. Og røde dusker på snorene.
Mønster: Dalegarn nr 130 Tilbehør.
Garn: Ukjent ullgarn.
Pinne nr 3.
Jenta er fornøyd og lue nr 4 er ferdig.

Innimellom luestrikking og annet har det blitt et sjal, på forsøksstadiet.
Garn er NZ lammeull, p nr 5.
Mønster:Abrazo

Dobbelt garn og halvparten av maskene.
Greit nok, men vet ikke helt om jeg liker fasongen på det.
Dermed fortsetter jakten på neste sjal.

7 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Så fin ho blei i ny lua si og så deilig hals ho har på!!

Unknown sa...

Åhh, den er kjempeflott!
Den hadde helt klart falt i smak her hos oss også... :O)

God helg!

Unknown sa...

Utrolig søt modell og lue :-)

LivM sa...

Herlig rosa lua og et nydelig blått sjal!

mimouna sa...

Luen ble søt den!

At toving er skummelt kan jeg gjerne skrive under på ja. Har fortsatt vondt i fingrene etter å ha dradd fra hverandre tovavottene mine, au!

Sjalet ditt ble fint, flott farge. Det sjalet jeg har strikket med finest form tror jeg må være Traveling Woman. Det ligger veldig pent rundt skuldrene.


God helg til deg og dine!

Elisabeth sa...

Skjønner godt at valget falt på denne luen, den må jo være midt i blinken i den alderen. Og så bra at du hadde fargene hun bestilte :)
Jeg må innrømme at også jeg strikker luer for tiden, men det er julegaver til de 4 nevøene mine så det blir dårlig med visning i bloggen på en stund... Min egen versjon av Space Invaders i 4 eksemplarer, håper de slår an :) Ha en fin helg videre!

Heidi sa...

Så fin lue :)