tirsdag 5. august 2008

Den hvite hemligheten.


Den hvite hemligheten er altså en kjole:-)

Og..den er hvit, ja! Hehe.
Mønster: Ellis dress

Garn: ca 90g Finull
Pinner: 3 og 3,5
Forandringer: Jeg lagde en hullrad til silkebånd, det er det ikke i oppskriften.
Str: Regner med sånn ca 6 mnd, dvs at min tulle vil kunne bruke den til vinteren.

Totalvurdering: Lett og greit strikketøy. Morsomt å strikke, godt forklart oppskrift.

Jakken under har ei venninne av meg strikket til vesla:-)
Strikket i Lerke.
Tusen takk, Marianne!
Ingenting gleder meg mer enn å få noe hjemmelaget til tulla!


Så må jeg jo legge inn et lite bilde av Vesla:-)
Spesielt dedikert til "Rora":-)
Hei, Rora!


Jeg har lest denne gang også;
Anne Holts 1222.


Dette er ingen egentlig politiroman, selv om det er en Hanne Wilhelmsen-bok.
Den assosierer seg til Agatha Christie, John Dickson Carr og Roald Dahl.

Blant annet har romanen et lysende Poirot-øyeblikk, som nesten , bare nesten, virker litt klisje-aktig.
Boka heter 1222 fordi handlingen utspiller seg 1222 meter over havet, på høyst virkelige hotell Finse 1222.
Boka er bra den, selv om jeg ble en smule forvirret over slutten. Den burde kanskje leses to ganger av sånne som meg, som liker kontroll og oversikt.. (evt er litt "blånn").. :-p

12 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig kjole du har strikket og jakken var også lekker, jeg er også glad i hjemmelagede gaver.
Ha en fin kveld :-)

Anonym sa...

Så søt den er, ja - både kjolen og jakken.

Anonym sa...

Åh... så skjønn hun er!!!!

Den kjolen likte jeg veldig godt, så både varm og god og lun ut samtidig som den var veldig pen.

Du, den 1222 boken, den skjønte ikke jeg heller, på slutten.

Medblånn.

turvid sa...

Såå søt! Ja, kjolen også. :)

Anonym sa...

Søt kjole og søt jente som er blitt så stor! Dessuten likte jeg den rosa jakken dere har fått i gave, den var nydelig. Må visst lete etter oppskriften ;)

Vibecke sa...

"Rora" ber meg hilse tilbake til L. Hun ligger med litt feber nå i natt - etter vaksina, men har fått en stikkpille og kommer seg bra nå. Bittelitt sutring i kveld/natt, men ikke så mye som sist gang. Men feber skal man visst ha etter de fæle stikka i låra!

Hun har lyst å ta en liten prat med tulla igjen og blir nok med mor når hun skal hente garnet når det kommer :)

Anonym sa...

Vet ikke hvorfor Ken-Gøran kom opp på forrige innlegg. Jeg glemte å skrive noe som helst, og da kom det automatisk. Merkelig. :)

Anonym sa...

Nydelig tulle, og nydelig kjole! Hun kommer til å bli en riktig prinsesse i den:-)

Anonym sa...

Så nydelig! Både strikkesakene og lillesnuppa:-D

Anonym sa...

Jeg har ikke lest noe av Anne Holt, og er nok litt skeptisk, siden ei jeg kjenner som har ganske lik smak som meg i krim ikke liker bøkene hennes. ;)

Anonym sa...

Kjolen ble nydelig. Og vesla er nydelig hun også, så da passer de jo bra sammen :-D

Anonym sa...

Så fin din Ellis dress ble. Og så delikat med hvit kjole.

Strikker på den nå, rosa merinoull. Artig mønster, lett og memorere. Gleder meg til å se resultatet. Skal gi den bort i gave til ei ennå ufødt jente.