mandag 19. mai 2008

Klukk, klukk.

Våren er her, selv om 17 mai var forholdsvis kald og våt. Jeg og vesla holdt oss hjemme, mens pappaen stilte opp for de to store. Vi stelte istand litt mat og drikke her hjemme, og fyrte i ovnen slik at det var godt og varmt for forfrosne kropper å komme inn.

Jeg har fått tatt noen bilder av ting og tang som har blitt tatt av pinnene den siste tiden.
Prinseteppet er jeg veldig fornøyd med. Det er strikket i extra fine merinoull, et ukjent entall nøster gikk med til dette teppe. Det er stooort!! Brukte pinne nr 5.

Oppå teppet ligger en omslagsjakke fra nøstebarn, strikket i alpakka, og en djevellue i samme farge og garn.
Uner ses et bedre bilde av samme jakka.
Et par tovede babyvotter i finull (suverent tovegarn!)
En genser med lue i alpakka med rundt bærestykke. Strikket utav eget hode.
Tilslutt en liten vest i alpakka (det også..) fra sødt og blødt boken.




Tilslutt i dag må jeg jo legge ved et lite vovve-bilde.
Noen som vil ha en liten guttevalp? Leveres etter st.hans.
De er tre uker gamle i morgen, og kjempeherlige!!


Klukk, klukk alle sammen, me talas!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Å helle dussen de er jo så skjønne :D

Anonym sa...

Prinseteppet er så vakkert. Synes det ser ut som et stort arbeid... Og så fine søte sett i rosa da :)

Hannes hage sa...

Litt av ett arbeid du har lagt ned i teppet. Nydelig ,både det og klærne. Valpene er jo bare skjønne.
Ha en fin uke

Margrethe sa...

Har du målt teppet ditt? Sammenlignet med babyplaggene ser det jo enormt ut! For et arbeide! Valpene dine var råskjønne... Ha en fin uke :)

Anonym sa...

Hei du.
Koselig og se deg igjen. Joda siden jeg var hos deg,har tankene gått rundt som en kvern. skal skal ikke..... Martin er helt på tå hev for at vi skal ha en hund. Han har lovet å gjøre det som er rett.....
Men så er det meg da.....
Her var det nydelige arbeider....og vakre hunder.....

Anonym sa...

Skjønner godt du er stolt av det teppet! Så pent! Og så stort:-o

Særlig sammenlignet med det søte lille settet da......nydelige småklær til lilleungen:-D

Og så en liten hundeunge, godfin!!

Maja sa...

Legger igjen en liten hilsen en søndag.

Flott det prinseteppet er.

Hilde C. sa...

Så nydelig Prinseteppet ditt er - og de småvovvene er jo til å spise
opp :-)

Anonym sa...

Veldig flott prinseteppe, og nydelige valper !
Kos deg i sola :)

May-lill sa...

nydelig teppe. Nå har jeg leitet og leitet, kan jeg spørre hvor du har kjøp mønsteret?